Tortuga 2.

Írok, ha úgy érzem. Olvasok, mindig.

Friss topikok

  • alaurent: Kösz a figyelmeztetést, javítottam. (2013.03.08. 07:30) Tadamm
  • perenne-2: A várost felvásárolták az oroszok (szó szerint), így a tulajdonosokat hallottad. (2012.11.14. 06:17) Karlovy Vary

Címkék

ajándék (1) arborétum (3) Ausztria (7) Balaton (4) balett (3) Ballada (2) bank (1) barátok (13) Bécs (10) boldogság (1) bor (2) Budapest (27) csak úgy (19) család (38) Csehország (3) csoki (2) divat (1) doki (5) egészség (2) egyestés (1) Egyiptom (2) ékszer (1) élmény (1) emlékek (16) esszék (3) étterem (7) ezjó (19) festészet (4) film (12) foci (1) fotó (5) Füles (1) Gaudi (1) gazdaság (1) gonosz (1) gyász (7) gyerek (3) háború (3) hagyomány (4) hatalom (4) hazánk (33) házasság (7) (3) Hollandia (14) Horvátország (1) ígéret (1) irodalom (3) Itália (10) játék (2) jókívánság (10) kaland (1) Káli-medence (2) kapcsolat (3) kár (2) karácsony (6) karikatúra (1) kert (6) Kiállítás (8) Kirándulás (27) koncert (1) konyha (13) könyv (21) környezet (6) krimi (5) kultúra (41) kutya (1) London (6) macska (1) Málta (7) mesélek (19) munka (14) művészet (12) múzeum (17) Nemzeti Park (1) nők (7) nosztalgia (10) oceanárium (1) oknyomozás (1) oktatás (2) olvasmány (23) opera (14) öregség (1) ötlet (1) ötvenhat (4) Passio (1) Pécs (4) pénz (15) politika (26) régészet (2) repülés (5) rohanás (1) romantika (1) Sajnos (15) scifi (3) Skócia (1) Slamperáj (19) sör (2) sosetanulunk (1) Spanyolország (15) sport (13) szecesszió (4) Szeged (1) szerelem (1) szerencse (1) színház (28) Szlovénia (1) szocreál (1) szökőkút (1) szórakozás (14) tánc (13) tanulás (2) technika (1) Télapó (1) telek (1) templom (10) tengerpart (2) természet (9) történelem (27) tudomány (3) tutifrankó (9) ünnep (21) USA (17) utazás (70) üzlet (3) vágy (3) válás (3) vár (7) városnézés (53) végrendelet (1) vers (26) vígjáték (1) virág (13) víz (6) vulkán (1) wellness (3) zene (58) zoo (2) Címkefelhő

Tadamm

"De az a máglyára vetett Radnóti-kötet nekem azt üzeni: muszáj szólni.

Hát az egyházaknak, különösen a „történelmieknek”? Nem kellene végre komolyan megsértődniük, hogy orrba-szájba zsidózó, cigányozó, buzizó (igen!) szervezetek, emberek magukat „kereszténységükkel” akarják „igazolni”? Nem kellene minden korábbinál határozottabban visszautasítani, hogy a legaljasabb törekvéseket próbálják a keresztény hittel „szentesíteni”? Nem kellene a híveknek elmondani, milyen sátáni bűnökről van szó? Nem kellene a társadalomnak megüzenni: nem hagyják szó nélkül, ha gyilkos indulatok fertőzöttjei keresztényinek mondják a barbár aljasságot?"

2012.11.28. 15:29 alaurent

Anyegin

Közel sem hirdette annyi plakát, mint a Hunyadit. A köztereken semmi tragikum, csak a légies szárnyalás, emelkedettség, romantika. Mégis, még a kakasülőn is meglepően közel volt a teltházhoz, az oldalt ülők mindkét térfélen monitort is kaptak, hogy a számukra nem látható részeket is követhessék. Az előadás egy kész mű (színpad, kosztüm, koreográfia) licenszének átvétele, amelyet Csajkovszkij zenéjéből (nem az Anyegin című operából, hanem hegedűversenyekből pl.) állított össze Kurt Heintz Stolze, és erre a zenére készítette a koreográfiát John Cranko. Ősbemutatója 1965-ben Stuttgartban volt, azóta a világ több operájában előadták, nálunk is ment pár évig 2002-ben, majd most újra megvásárolhattuk - mert a jogtulajdonos megválogatja, előre leteszteli, kinek engedi megvenni az előadást.

Szóval, mint látható, szépen kimódolt sikerdarabról van szó, amelyhez a zenekart és a táncosokat adta az Operaház. A zenekart Héja Domonkos vezényelte, Tatjánát Alija Tanykpayeva (kazah), és Oláh Zoltán táncolták. Olga Felméry Lili, Lenszkij Leblanc Gergely, Gremin Apáti Bence voltak.

Ízelítő az előadásból:

A darab nagyon szenvedélyes, még inkább, mint azt az ilyen tragikus szerelmi történettől várnánk. A koreográfia és a zene mély, sodró érzelmekről szóltak, epekedésről, boldogságról, fölényességről, álmodozásról, hihetetlenül profi módon előadva. Tatjana olyan légies, könyed, felszabadult, szárnyaló balettet mutatott, amilyent régóta nem láttam- egyetlen koppanása nem volt a színpadon, ahol a kar cipőorra folyamatosan verte a staccatót. Hajlékony a végtelenségig, rugalmas és könnyű - legalábbis Anyegin is, Gremszkij is úgy táncoltatta, emlegette, mintha semmi súlya nem lenne. Profizmus és meglepően jó adottságok párosulnak benne, örülök, hogy láthattam.

A párbaj előttAnyegin szerepében Oláh Zoltán halványabb volt, lehet, hogy a szerep eleve arra kárhoztatja, lehet, hogy ő fogta ma vissza az érzelmeit. Olga és Lenszkij tánca a felhőtlen boldogság és a szerelem győzedelme. Apáti Bence közelebb állt Tatjánához az első színrelépésétől, mint a címszereplő, sokkal jobb párost alkottak.

A koreográfia túlnyomórészt klasszikus balettelemekből épül fel, színpadias, könnyen értelmezhető  mozzanatokkal. Nagyon profi módon kitalált, megszerkesztett darab, amelyet csak elrontani lehet - hála Istennek, az Operaház felnőtt a feladathoz. Feledhetetlen este volt.

Szólj hozzá!

Címkék: opera színház balett


A bejegyzés trackback címe:

https://laur.blog.hu/api/trackback/id/tr184921302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása