Tortuga 2.

Írok, ha úgy érzem. Olvasok, mindig.

Friss topikok

  • alaurent: Kösz a figyelmeztetést, javítottam. (2013.03.08. 07:30) Tadamm
  • perenne-2: A várost felvásárolták az oroszok (szó szerint), így a tulajdonosokat hallottad. (2012.11.14. 06:17) Karlovy Vary

Címkék

ajándék (1) arborétum (3) Ausztria (7) Balaton (4) balett (3) Ballada (2) bank (1) barátok (13) Bécs (10) boldogság (1) bor (2) Budapest (27) csak úgy (19) család (38) Csehország (3) csoki (2) divat (1) doki (5) egészség (2) egyestés (1) Egyiptom (2) ékszer (1) élmény (1) emlékek (16) esszék (3) étterem (7) ezjó (19) festészet (4) film (12) foci (1) fotó (5) Füles (1) Gaudi (1) gazdaság (1) gonosz (1) gyász (7) gyerek (3) háború (3) hagyomány (4) hatalom (4) hazánk (33) házasság (7) (3) Hollandia (14) Horvátország (1) ígéret (1) irodalom (3) Itália (10) játék (2) jókívánság (10) kaland (1) Káli-medence (2) kapcsolat (3) kár (2) karácsony (6) karikatúra (1) kert (6) Kiállítás (8) Kirándulás (27) koncert (1) konyha (13) könyv (21) környezet (6) krimi (5) kultúra (41) kutya (1) London (6) macska (1) Málta (7) mesélek (19) munka (14) művészet (12) múzeum (17) Nemzeti Park (1) nők (7) nosztalgia (10) oceanárium (1) oknyomozás (1) oktatás (2) olvasmány (23) opera (14) öregség (1) ötlet (1) ötvenhat (4) Passio (1) Pécs (4) pénz (15) politika (26) régészet (2) repülés (5) rohanás (1) romantika (1) Sajnos (15) scifi (3) Skócia (1) Slamperáj (19) sör (2) sosetanulunk (1) Spanyolország (15) sport (13) szecesszió (4) Szeged (1) szerelem (1) szerencse (1) színház (28) Szlovénia (1) szocreál (1) szökőkút (1) szórakozás (14) tánc (13) tanulás (2) technika (1) Télapó (1) telek (1) templom (10) tengerpart (2) természet (9) történelem (27) tudomány (3) tutifrankó (9) ünnep (21) USA (17) utazás (70) üzlet (3) vágy (3) válás (3) vár (7) városnézés (53) végrendelet (1) vers (26) vígjáték (1) virág (13) víz (6) vulkán (1) wellness (3) zene (58) zoo (2) Címkefelhő

Tadamm

"De az a máglyára vetett Radnóti-kötet nekem azt üzeni: muszáj szólni.

Hát az egyházaknak, különösen a „történelmieknek”? Nem kellene végre komolyan megsértődniük, hogy orrba-szájba zsidózó, cigányozó, buzizó (igen!) szervezetek, emberek magukat „kereszténységükkel” akarják „igazolni”? Nem kellene minden korábbinál határozottabban visszautasítani, hogy a legaljasabb törekvéseket próbálják a keresztény hittel „szentesíteni”? Nem kellene a híveknek elmondani, milyen sátáni bűnökről van szó? Nem kellene a társadalomnak megüzenni: nem hagyják szó nélkül, ha gyilkos indulatok fertőzöttjei keresztényinek mondják a barbár aljasságot?"

2010.10.29. 12:45 alaurent

Ízek, imák, szerelmek

Ha Julia Roberts, az számomra kötelező - G társam ebben (is).

Pedig a kritikák mindent megtettek, hogy kihagyjuk a filmet, kezdve a "baedecker gazdagoknak" bélyegétől a színészi játékról a "sematikus figura, követhetetlen motivációkkal" értékelésig. Miután ilyen jól megágyaztam a fikázásnak, jöjjön a film, amit én láttam.

IzekImak1.jpgAz biztos, Júlia Robertsnek sem használt az idő. Sokat rontott az összképen a plasztikázás is, hol vannak már az Édesek és mostohák új feleségének sokatmondó grimaszai, vagy Erin Brockovich arcjátéka? Maradt a széles mosoly (perverz módon uszkve tíz méteres szélességben végigér a vetítővásznon), és maradtak a beszédes, kifejező szemek. Maradtak a megrezdülő ujjak, a parányi, észrevehetetlen fejfordítás, a színészi játék. Ami, való igaz, kevés volt arra, hogy a forgatókönyv jellemábrázolási űrjeit kitöltse.

A film alapjául szolgáló regényt nem olvastam, de a filmbeli sztori nem túl bő cselekménnyel rendelkezik, és a főhős tettinek mozgatórugóinál tág teret ad  a fantáziának. Talán a jólét, talán egy itt elképzelhetetlen életforma és életfelfogás visz rá valakit, hogy a magánéleti válságára az egyetlen kiutat egy világkörüli útban lássa, konkrétan három helyszínt megjelölve úticélként: Rómát a testi és lelki regenerálódásra, Indiát a spirituális világ  helyrerakására, végül Balit, mindezek egységes harmóniává gyúrására.

Az induláshoz a végső lökést a vagyon teljes elvesztése adja (az végül homályban marad, hogy ez ténylegesen bekövetkezik-e vagy csak fenyegetés marad).

Az úton csupa közhely, ami történik - de ki nem a pizza-chianti-Vespa közhelyért megy Rómába, a spirituális élményekért egy indiai kommunába? Aki a küszöbön le tudja rakni a problémáit, az átalakulva jön ki, aki beviszi, bent sem találja a helyét, ez igazolódik be a filmben is. Közben emberek csapódnak hozzá, barátságok szövődnek, de mindenki a saját útját kénytelen járni, az így becsatlakozó majd kiágazó élettörténetek bármily érdekesek lennének, a fantáziánkra maradnak.

Izekimak3.jpgVégül Bali, a szintézis. A gyógyító, aki tudja a módszert, a vajákosnő, aki segít a masszázzsal, illatokkal (ő a mélyszegény a mű ezen részén, aki oly esendő, hogy segíteni kell rajta), és végül a megoldás, a férfi, aki...

Aki éli az életét, nem bonyolítja. Akinek pénze van, de kötődése nincs a tárgyakhoz. Akinek múltja van, de kötelékei nincsenek. Aki tudja mi kell a nőnek, de nem adja meg, csak amikor az már készen áll rá.

Hát ezért érdemes a filmet megnézni (trailer): a közhelyekért, az indiai jelenetekért, és Jawier Bardemért. Afölött pedig nagyvonalúan elsiklunk, milyen apropóból készült a film, mi hajtotta a főhősnőt oda, ahol, és az események mit módosítottak a lelkén, a hozzáállásán, az életfelfogásán: ez Hollywood.

Hepiend nincs? De van! Mondom, ez hollywood.

 

Szólj hozzá!

Címkék: utazás konyha boldogság romantika


A bejegyzés trackback címe:

https://laur.blog.hu/api/trackback/id/tr885884451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása