Tortuga 2.

Írok, ha úgy érzem. Olvasok, mindig.

Friss topikok

  • alaurent: Kösz a figyelmeztetést, javítottam. (2013.03.08. 07:30) Tadamm
  • perenne-2: A várost felvásárolták az oroszok (szó szerint), így a tulajdonosokat hallottad. (2012.11.14. 06:17) Karlovy Vary

Címkék

ajándék (1) arborétum (3) Ausztria (7) Balaton (4) balett (3) Ballada (2) bank (1) barátok (13) Bécs (10) boldogság (1) bor (2) Budapest (27) csak úgy (19) család (38) Csehország (3) csoki (2) divat (1) doki (5) egészség (2) egyestés (1) Egyiptom (2) ékszer (1) élmény (1) emlékek (16) esszék (3) étterem (7) ezjó (19) festészet (4) film (12) foci (1) fotó (5) Füles (1) Gaudi (1) gazdaság (1) gonosz (1) gyász (7) gyerek (3) háború (3) hagyomány (4) hatalom (4) hazánk (33) házasság (7) (3) Hollandia (14) Horvátország (1) ígéret (1) irodalom (3) Itália (10) játék (2) jókívánság (10) kaland (1) Káli-medence (2) kapcsolat (3) kár (2) karácsony (6) karikatúra (1) kert (6) Kiállítás (8) Kirándulás (27) koncert (1) konyha (13) könyv (21) környezet (6) krimi (5) kultúra (41) kutya (1) London (6) macska (1) Málta (7) mesélek (19) munka (14) művészet (12) múzeum (17) Nemzeti Park (1) nők (7) nosztalgia (10) oceanárium (1) oknyomozás (1) oktatás (2) olvasmány (23) opera (14) öregség (1) ötlet (1) ötvenhat (4) Passio (1) Pécs (4) pénz (15) politika (26) régészet (2) repülés (5) rohanás (1) romantika (1) Sajnos (15) scifi (3) Skócia (1) Slamperáj (19) sör (2) sosetanulunk (1) Spanyolország (15) sport (13) szecesszió (4) Szeged (1) szerelem (1) szerencse (1) színház (28) Szlovénia (1) szocreál (1) szökőkút (1) szórakozás (14) tánc (13) tanulás (2) technika (1) Télapó (1) telek (1) templom (10) tengerpart (2) természet (9) történelem (27) tudomány (3) tutifrankó (9) ünnep (21) USA (17) utazás (70) üzlet (3) vágy (3) válás (3) vár (7) városnézés (53) végrendelet (1) vers (26) vígjáték (1) virág (13) víz (6) vulkán (1) wellness (3) zene (58) zoo (2) Címkefelhő

Tadamm

"De az a máglyára vetett Radnóti-kötet nekem azt üzeni: muszáj szólni.

Hát az egyházaknak, különösen a „történelmieknek”? Nem kellene végre komolyan megsértődniük, hogy orrba-szájba zsidózó, cigányozó, buzizó (igen!) szervezetek, emberek magukat „kereszténységükkel” akarják „igazolni”? Nem kellene minden korábbinál határozottabban visszautasítani, hogy a legaljasabb törekvéseket próbálják a keresztény hittel „szentesíteni”? Nem kellene a híveknek elmondani, milyen sátáni bűnökről van szó? Nem kellene a társadalomnak megüzenni: nem hagyják szó nélkül, ha gyilkos indulatok fertőzöttjei keresztényinek mondják a barbár aljasságot?"

2010.04.05. 18:05 alaurent

Macska

Almafa_hajtas.jpgNehéz a húsvéttal mit kezdeni, amennyire lehetett, a családdal töltöttük, de amikor sokfelé vannak az embernek érdekeltségei, akkor nem egyszerű, ha öcsémékhez nem ugrunk be a tanyára apósomékhoz útközben, akkor nem is látjuk őket és a gyerekeket.

Bach: Húsvéti oratórium 1-2 (lesz a MÜPÁban májusban)

A múlt héten a mallban láttam birkahúst, elgondolkodtam rajta, de aztán nem vállaltam be, már csak a hétvégi szaladgálás, utazás miatt sem.

Ezek után a hét végén volt birkapörkölt, rozmaringos sült báránycomb, és tejszínes bárányragu, ki mondta, hogy nincs telepátia. Két konyha, két nő, egy a közös bennük (a családon kívül), hogy mindkettő szeret és tud főzni. Ismét beigazolódott, ezúttal a sonkáktól-tojásoktól függetlenül, hogy a Húsvét a legfinomabb ünnep, nem győztem helyretenni a gyomromat egy-egy jóféle pálinkával. Vezető állásban lévén, ez leginkább eső után köpönyegként volt lehetséges, de akkor is jót tett, és a tiszta 'gyümölcs' révén nagybátyám is képviseltette magát az asztalnál.

Borsosor_n.jpgA kertek mindenhol készen, a borsó-saláta-retek-hagyma kibújt, egyenes sorokban feszítenek a nap felé. Apósomé mint egy műremek, sehol egy fűszál, sehol egy gaz, egyenletesre gereblyézve, a széle élesre vágva, a szőlő akkurátusan megmetszve, nincs az a nagykönyv, ahol ilyen igényesen van leírva.

Ebéd után a sógorral félrevonultunk "elmélkedni". Az öreglány, egy vénséges macska, bent volt a szobában, először a sógorhoz ment oda, és az oldalára fekve a talpaival gyömöszölni kezdte a hátát, ő azonban nem mozdult, szinte azonnal elaludt. Ezek után odajött hozzám, hátha több szerencséje lesz. Bizalmatlanul leült mellém, és vagy fél percig nézett - hiába, ritkán lát, és akkor sem vagyok túl kényeztető. Végül úgy döntött, megér egy próbát a dolog, és fellépett a mellkasomra. Én már kíváncsi lettem, mi következik, így hagytam. Felugrott mind a négy lábával, hosszában elhelyezkedett, majd mint egy szfinx, letelepedett rajtam, és közvetlen közelről dorombolva, szuszogva fixírozni kezdett.

macsek.jpgAlig álltam meg, hogy el ne nevessem magam. Végül érezhetően átmentem a vizsgán, felült, kiválasztotta a jobb oldalamat, és belépett a karom és a testem közé. kitolta a karomat, hogy legyen elég hely, és odagömbölyödött, háttal a bordáimnak, feje a karomon. Nem találta elég kényelmesnek, talán túlságosan meg kellett görbülnie, így a mancsaival elkezdett dagasztani a kézfejemen. Mivel nem mozdítottam, a végén a karmát is óvatosan kiengedte, nem sértette meg a bőrömet, de minden tapicskolásnál megszúrtak a hegyes körmök, ezzel elérte, hogy szélesebbre nyissam a kört, amelyben feküdt. Ez végre  megelégedéssel töltötte el, elhelyezkedett, és beindult a dorombolás-generátor, az oldalamon éreztem a rezgését, hallottam azt a megnyugtató, mély, egyenletes hangot, és én is elaludtam. Egy óra múlva ugyanígy ébredtünk, a dorombolást már elhagyta. Amint érezte, hogy megmozdulok, akkor rákezdett, hátha visszaalszom, de már nem akartam, otthagytam. Maradt, és aludt tovább vacsoráig :)

Sosem volt macskám, olyan pedig, amelyik a lakásba bejöhetett, pláne nem. És sosem gondoltam, volna, hogy ilyen nyugodtan megfér az ember mellett, sőt, hogy így kiköveteli magának a helyet, a közelséget.

Azért nem bánom, hogy nem egy macskával kell az ünnepeket töltenem :)

Szólj hozzá!

Címkék: utazás konyha macska


A bejegyzés trackback címe:

https://laur.blog.hu/api/trackback/id/tr545864904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása